Meer energie? Wie wil dat niet? - Stap uit je keurslijf

april 11

0 comments

Meer energie? Wie wil dat niet?

By Margreet

april 11, 2019


[et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” _builder_version=”3.22.3″][et_pb_fullwidth_image src=”https://stapuitjekeurslijf.nl/wp-content/uploads/2017/08/Headerbeeld-zonder-interieur.jpg” _builder_version=”3.0.106″][/et_pb_fullwidth_image][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22.3″][et_pb_row _builder_version=”3.22.3″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.47″][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″]

Meer energie door een paar simpele voedingssupplementen!

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.22.3″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19.18″][et_pb_image src=”https://stapuitjekeurslijf.nl/wp-content/uploads/2019/03/adorable-boy-child-1104007-vierkant.jpg” _builder_version=”3.21.1″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″]

 

Goed eten is best lastig!

Ongezond eten heeft invloed op het functioneren van je systeem en dus ook op hoe je je voelt en hoe energiek je bent.

*Je wordt overdonderd door reclame, verschillende ideeën, diëten, medische inzichten en middelen voor van alles en nog wat.

*Je eet lekkers omdat het lekker is.

*Een wijntje bij het eten, een koekje bij de koffie. Het hoort er gewoon bij.

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.22.3″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19.18″][et_pb_image src=”https://stapuitjekeurslijf.nl/wp-content/uploads/2019/03/blur-breakfast-close-up-376464.jpg” _builder_version=”3.21.1″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″]

 

Naast de gezondheidsrisico’s heeft verkeerd eten invloed op je energieniveau. Dat zakt. Heel simpel omdat je lichaam meer energie nodig heeft om slecht eten te verwerken en af te voeren. Je haalt zo ie zo al minder bruikbare energie uit slecht eten. Gebrek aan energie heeft een negatieve impact op je humeur, de werking van je hersenen, de mogelijkheid om keuzes te maken, te weten wat je wilt, op je zelfvertrouwen, kortom op het in eigen handen nemen van de regie van je leven.

Natuurlijk kan ik je tips geven voor gezondere eetgewoonten, maar de meeste ken je wel.

Tips als minder suiker, minder koffie, voorzichtiger met vet en dan vooral de vetten in zoutjes, gebakjes etc. zijn niet nieuw.

 

Minder bekend maar heel goed voor je energie is het volgende.

Organen die het zwaar te verduren hebben bij stress zijn je bijnieren. Wanneer je bijnieren hun taak onvoldoende kunnen uitvoeren zakt je, toch al matige, energieniveau nog verder onderuit. Eerst doen zij nog enorm hun best om stress het hoofd te bieden door extra hard te werken. Door minder energie loopt de stress op en werken de bijnieren nog harder. Dit  vormt een vicieuze cirkel.

Uiteindelijk, na heel hard werken, geven ze het op en loopt je energie nog verder terug. Zie je het neit meer zitten.

 

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://stapuitjekeurslijf.nl/wp-content/uploads/2019/03/adult-annoyed-anxiety-133021.jpg” _builder_version=”3.21.1″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″]

 

Herken je een aantal dingen uit de lijst hieronder?

Dan is de kans groot dat je bijnieren het niet goed meer aankunnen.

 

*Je voelt je niet echt wakker voor 10.00 uur

*Je hebt een middagdip tussen 15.00 en 16.00.

*Je voelt je beter na 18.00 uur en avondeten

*Vermoeidheid:
moeilijk  ’s morgens uit bed komen, niet uitgerust na slapen, doorlopend vermoeid, gebrek aan energie, moeite met de alledaagse werkzaamheden, verminderde productiviteit

*Verminderd vermogen om stress op te vangen:
opwinding, uitvallen en huilen over kleine dingen, bezorgd, dwangmatig eten, roken, verminderde tolerantie, geïrriteerd gedrag

*Minder focus:
wazige gedachten, moeilijk beslissingen kunnen nemen, minder goed geheugen

*Lichte depressie:
minder plezier of geluk in het leven

*Verminderd libido en of meer hinder van PMS

*Lange hersteltijd van ziekte of verwondingen

*Licht in je hoofd bij snel opstaan

*Onweerstaanbare trek in zout of zoet met een verergering bij het overslaan van een maaltijd of bij slechte maaltijdkeuze

 

Tip

Er is een vaste combinatie van een paar makkelijk toe te passen voedingssupplementen om de bijnieren te ondersteunen. Gebruik ze alle vier.

Alle middelen zijn te krijgen bij een betere reformwinkel of gespecialiseerde drogist. Het zijn vrij verkrijgbare middelen die niet bedoeld zijn voor het genezing van ziekten.

Wat goed is voor de bijnieren in het algemeen hoeft niet altijd goed te zijn voor jou! Raadpleeg altijd je eigen arts.

 

Mijn advies om je bijnieren te ondersteunen:

*Zeezout

Gebruik redelijk veel zeezout. ‘s Morgens starten met een beker water met Keltisch zeezout vinden je bijnieren prettig. Doe ook extra zeezout door je eten.

Test: drink een glas water met een theelepeltje zeezout. Zolang als je het niet kokhalzend vies vind, vinden je bijnieren het prettig.

(Waarschuwing: Als je last hebt van bv. oedeem, hoge bloeddruk etc. gebruik dan niet te veel en doe dat in overleg met je eigen arts.)

*Vitamine C

Gebruik een relatief hoge dosering vitamine C in een goed opneembare vorm. Minimaal 1000 mg per dag.

Test:  start ’s morgens met 500 mg C. Neem ieder uur dezelfde dosering opnieuw en doe dat tot je ontlasting slap wordt of je diarree krijgt. De voor jouw goede dagdosering is 500mg minder dan wat je tijdens de laatste test geslikt hebt. Wanneer de bijnieren beter gaan functioneren heb je steeds minder nodig en kun je de test herhalen.

*Magnesium

Gebruik een hoge dosering magnesium ( 600mg per dag). Neem dit ’s avonds in dan is de opname beter.

Tip:  bij slecht slapen vind ik magnesium van Sleepzz een goed middel.

*Zoethout

Gebruik een zoethoutextract.

Tip:  ik heb goede ervaring met capsules van Vitotaal ( 2 per dag voor een goede start dosering)

(Waarschuwing: wees voorzichtig als je last hebt van hoge bloeddruk omdat een hoge dosering zoethout de bloeddruk kan verhogen)

 

Wanneer je deze voedingssupplementencombinatie enige tijd gebruikt zul je merken dat je energie toeneemt. dat je energieker je dag start. Op dat moment kun je de testen opnieuw doen en waarschijnlijk de hoeveelheden kunnen verminderen.

 

 

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://stapuitjekeurslijf.nl/wp-content/uploads/2019/03/bed-bedroom-fun-1881328.jpg” _builder_version=”3.21.1″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.21.1″]

 
 
 
Meer energie is de basis voor alles wat je wilt doen.

Dus doe de tests en ga ervoor!

 

Leestip:

Bijnier-uitputting
James L. Wilson

 

Waardeer je deze tips,

of heb je vragen of een aanvulling, vul  dan het commentaarveld onder aan deze blog in.

Delen van je ervaring maakt het extra krachtig, laat het mij en anderen weten in het  commentaarveld. 

Ken je andere vrouwen waarvoor het waardevol is om hierover te lezen?

Deel deze blog met hen!

Deel hem ook op Facebook, Twitter etc. zodat nog meer vrouwen kunnen profiteren en reageren.

 

Vreugdevolle, vrije groet,
Margreet

 

P.s, heb je mijn e-book al gelezen?

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Margreet

About the author

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Direct Your Visitors to a Clear Action at the Bottom of the Page

>

Powered by WishList Member - Membership Software

Stap uit je keurslijf

Stap uit je keurslijf

Bevrijd je van ongewenste eisen en plichten. Claim je bestaansrecht en leef jouw leven.

Lees mijn e-book met krachtige, makkelijk uit te voeren tips. Ga direct op weg naar vrijheid, vreugde en tijd voor jezelf.

You have Successfully Subscribed!